Bioscoop laat bezoekers voelen hoe het is om dakloos te zijn in de winter

Vorig artikel Volgend artikel

Het is moeilijk, misschien wel onmogelijk, om je te kunnen verplaatsen in de strijd die dak- en thuislozen dagelijks moeten leveren. Vooral in de winter. FiftyFifty, een in Duitsland gevestigde organisatie, gaat deze uitdaging aan. Om aandacht te vragen en de mensen te laten inzien wat deze mensen dagelijks moeten meemaken, startten zij de actie Frozen Cinema.

Bioscoop laat bezoekers voelen hoe het is om dakloos te zijn in de winter

De air conditioning in de bioscoopzaal werd verlaagd tot het vriespunt. Nietsvermoedende bioscoopbezoekers werden op deze manier geconfronteerd met hoe het is om dakloos te zijn in de winter. Terwijl iedereen onder een deken kroop om warm te worden, kregen zij een korte documentaire te zien over wat zij op dit moment ervaarden. Ook werd er verwezen naar de QR codes op de dekens waarmee de bezoekers, direct vanuit hun stoel, de actie konden steunen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies