Heineken onthult enorme videowand van bierflesjes in Amsterdam

Vorig artikel Volgend artikel

Vanavond wordt op de Stadhouderskade in Amsterdam, vlak naast de Heineken Experience, een enorme videowand van Heineken flessen onthuld. De videowand is opgebouwd uit duizenden groene Heineken flessen, met achter elke Heineken fles een LED-lampje waardoor het een soort pixel wordt. Alle 5000 flessen bij elkaar vormen zo een enorme videowand die maar liefst 200 vierkante meter beslaat. 

Heineken onthult enorme videowand van bierflesjes in Amsterdam

Ralph Rijks, marketing manager HEINEKEN Nederland: “Een videowand van 5000 groene Heineken flessen is natuurlijk een unieke manier om het 140-jarig bestaan van ons merk onder de aandacht te brengen. Het zijn overigens dezelfde groene flessen die vanaf voorjaar 2013 de bekende bruine flessen in de Nederlandse supermarkten gaan vervangen.” De wand zal hoogstwaarschijnlijk ook een rol spelen bij de viering van Kerst en Oud & Nieuw.

De enorme videowand is vanaf 7 december, de eerste dag van het Amsterdam Light Festival, tot 20 januari van 2013 aan de buitenmuur van de bekendste brouwerij van HEINEKEN aan de Stadhouderskade in Amsterdam te bewonderen. Elke dag rond 17:00 uur lichten de duizenden groene Heineken flessen op voor een spectaculaire lichtshow. De oplichtende groene flessen vormen animaties die de wand op een bijzondere manier tot leven brengen. Het programma is interactief en kan via de Facebook-pagina van HEINEKEN door iedereen beïnvloed worden.

De hoofdrolspeler, de groene Heineken fles, zal vanaf het voorjaar van 2013 in de Nederlandse supermarkt verkrijgbaar zijn. Tot nu toe werd in Nederland altijd gebruik gemaakt van een bruine fles met een groen etiket. De nieuwe groene Heineken fles krijgt een reliëfbedrukking en een doorzichtig etiket.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies