Meestercriminal gevangen na Deep Undercover-operatie

Vorig artikel Volgend artikel

Crimineel "zonder gezicht" met het alias 'De Koning’ had een ploeg van twaalf Chinezen ingehuurd om de Nederlandsche Bank te kraken. Gelukkig kon de politie de ploeg tijdig arresteren en stuurde zij een groep burgers undercover door Amsterdam om via een ingewikkelde sluip- en puzzeltocht de meestercriminal te kunnen arresteren, voor hij de Nederlandse economie helemaal ten gronde richtte. Niets over gelezen in het nieuws? Dat kan, want het is een avontuur van BoomChicago, de comedyclub aan het Leidse Plein in Amsterdam. 

Meestercriminal gevangen na Deep Undercover-operatie

Branded for Life

BoomChicago – ooit begonnen met Amerikaans improvisatietalent te tonen aan Nederlands publiek – heeft zich onder leiding van directeur-eigenaar Saskia Maas ontwikkeld tot een evenementenorganisatie. Karaoke, improvisatieklassen, dagvoorzitterschap, bedrijfsuitjes: alles kan en ook op maat, maar de basis blijven improvisatie en humor. De show ‘Branded for Life’ steekt de draak met de merkenliefde van onze 'sociale' tijd. Een ode aan de Cheese Burger, een parodie op het exclusieve gevoel dat Apple zijn klanten geeft, een spontane advertentiecampagne op basis van woorden uit het publiek. Wie een tatoeage heeft mag het zeggen, maar reken erop onderwerp te worden van de titelsong ‘Branded for Life’, ge(brand)merkt voor het leven. 

Stad als speeltuin

Deep Undercover is de ultieme vossenjacht, met puzzels, geheimzinnige fluistergesprekken met wildvreemden en de gelegenheid een hele middag te spelen, met de stad als speeltuin. Onze groep telde vier mensen, een beetje weinig, maar hoe je met het maximum van twaalf tot een consensus moet komen lijkt me echt een mysterie. Licht nerveus  stonden wij als elkaar onbekende duo’s ergens onder een klok te wachten op instructies voor de dag. Eenmaal op pad maakten we van iedereen een figurant in ons verhaal en werden we het zelf af en toe ook. Ik kan er helaas weinig over zeggen, want dat zou het plezier bederven voor wie dit leuk lijkt om te doen. Een tipje van de sluier? Trek je wandelschoenen aan, zet je improvisatietalent aan en wees een beetje dapper. Je zult mensen aanspreken die je anders nooit had ontmoet en de uiteindelijke ontknoping is het allemaal dubbel en dwars waard.

Karina Meerman

werkt sinds 1999 als freelance journalist en tekstschrijver voor customer media en B2B. Noemt zich tegenwoordig ook 'storyteller' omdat het hip is, maar...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies