Een hamburger met een boodschap

Vorig artikel Volgend artikel

Soms hebben bedrijven echt de meest leuke ingevingen om hun product en boodschap te promoten. Zo heeft de fastfoodketen Wimpy’s in Zuid Afrika wel iets heel origineels bedacht.

Een hamburger met een boodschap

Om hun nieuwe menu dat onlangs uitgerust is met braille te promoten hebben ze vijftien unieke hamburgers gecreëerd. Een groep visueel gehandicapten kreeg de burger vervolgens geserveerd. Normaal zouden zij de burger pas hebben kunnen identificeren door er een hap van te nemen. Echter, deze burgers hebben een speciale boodschap. Op de bovenkant van het broodje is namelijk door middel van sesamzaadjes een daadwerkelijke boodschap in braille gecreëerd. Elke boodschap op de broodjes was een beschrijving van wat de proefpersonen te wachten stond.

De burgers waren zo’n heerlijke verrassing voor de visueel gehandicapten dat het hen motiveerde over de campagne van Wimpy’s te praten en bloggen. Uiteindelijk bereikte de campagne meer dan 800.000 visueel gehandicapten. De boodschap dat Wimpy’s een plek is waar iedereen zich thuis kan voelen is daarmee succesvol verspreid. En dat met slechts vijftien hamburgertjes.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies