Indrukwekkende social footprint van het Nuon Solar Team

Vorig artikel Volgend artikel

Nog enkele dagen. Dan moet het Nuon Solar Team zich weer gaan bewijzen in de internationale 'World Solar Challange'. Het team, bestaande uit 12 mannen en 1 vrouw, van de TU Delft zitten op dit moment al in Australië om zichzelf en hun 'Nuna6' voor te bereiden op de race. Het team heeft, ondanks de wisselende samenstelling, een grote groep fans. In de voorgaande editie is voor hen al een social media omgeving gebouwd. Leuk zo'n actiesite, maar deze kanalen hebben niet stilgelegen. Sterker nog ze hebben er nog een schepje bovenop gedaan. 

Indrukwekkende social footprint van het Nuon Solar Team

Het nadeel van websites en social mediakanalen die rondom een event worden opgebouwd is dat zij in de tussentijd stil komen te liggen. Zonde. Ben je een community aan het bouwen, biedt je ze niets nieuws totdat de campagne weer aan de orde is. Het Nuon Solar Team is sinds de vorige editie twee jaar gelden, niet altijd even prominent aanwezig geweest, maar heeft ook niet stilgezeten. 

Social solar team

Zowel qua bouw aan de nieuwe 'Nuna' als online niet. Voorgaande editie was er al een Twitteraccount aangemaakt, een YouTube kanaal, een Fanpage op Facebook en een Hyves pagina. Deze laatste heeft het dit jaar niet 'gehaald', maar de andere kanalen worden wel volop ingezet. Ieder kanaal met een eigen dynamiek, maar allemaal ingezet om de volgers op de hoogte te houden van de dagelijkse ontwikkelingen. In de aanloopfase tijdens de bouw, tijdens de voorbereidingen en straks tijdens de race. Alles komt samen op de website die is neergezet als een interactief en sociaal online platform waar alles samenkomt. Een flinke (tijds)investering, maar het team krijgt het ook duidelijk terug. Te zien aan de vele aanmoedigingen en de reacties op de verschillende kanalen. 

Community 

In de afgelopen jaren is de 'World Solar Challange' een begrip geworden. Al ver voorafgaande aan de race zijn de verwachtingen rondom het Nuon Solar Team hoog gespannen. Dankzij de persoonlijke en authentieke manier van communiceren, hebben ze echt een community rondom de race opgebouwd. Voor hen is er dagelijks nieuwe content te 'consumeren'. Van foto's en video's, tot blogs en tweets. Leuke extra feature voor de community is het de AR tool waarbij je zelf kunt ervaren hoe de 'Nuna6' eruit ziet. Cool om te zien is hoe ze de Kinect bij de introductie hebben ingezet om de nieuwe solar te presenteren. 

ar%20beeld%20nuon%20solar
Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies