Interactieve outdoor campagne van McDonald’s

Vorig artikel Volgend artikel

DDB Stockholm (ook bekend van The Fun Theory, waaronder de pianotrap) heeft voor McDonald’s een interactieve outdoor campagne bedacht genaamd Pick N' Play. Via een soort van pingpong game kunnen mensen spelen voor hun favoriete McDonald’s snack. Er wordt hierbij gebruik gemaakt van een groot interactief billboard die gebruikers kunnen controleren via de game die ze op hun smartphone moeten raadplegen.

Voor de game hoeft geen specifieke app gedownload te worden. Degenen die in de buurt van het billboard zijn, kunnen met hun smartphone naar de site picknplay.se gaan en vervolgens kan er via locatievoorzieningen bepaald worden of de gebruiker daadwerkelijk in de omgeving van het billboard is. Daarna kan de favoriete McDonald’s snack worden gekozen en wordt de smartphone verbonden met het billboard. Als de gebruiker het spel 30 seconden lang kan volhouden, wint hij of zij een coupon voor de gekozen snack bij de dichtstbijzijnde McDonald’s. Deze digitale coupon wordt automatisch verzonden naar de smartphone van de gebruiker, inclusief instructies over hoe bij de desbetreffende McDonald’s te komen.

DDB Stockholm is duidelijk een innovatief marketingbureau, dat telkens ‘out of the box’ manieren probeert te bedenken om de aandacht van de klant te trekken. In ieder geval een leuke manier om op te vallen in al het marketinggedruis en klanten bij de campagne te betrekken.

In het filmpje is te zien hoe het spel in zijn werk gaat. Het heeft weliswaar een hoog marketinggehalte met zinnen als “Even though we ended up giving away lots of free stuff, it felt like a win-win situation”, toch is het de moeite waard om de gedachte achter deze campagne te bekijken.

Desiree van der Heiden

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies