Lopende guerilla advertenties

Vorig artikel Volgend artikel

Marketingbureau DDB in Nieuw-Zeeland maakt dankbaar gebruik van de zomer. Voor het kledingmerk Superette bedachten de heren en dames van DDB bovenstaande guerilla advertentie. Hoe ze zoiets voor elkaar krijgen?

Lopende guerilla advertenties

Het bureau legt het zelf als volgt uit:

We put indented plates on bus stop, mall, and park benches, so that when people sat down, the message was imprinted on their thighs. This meant that as well as having branded seats, a veritable army of free media was created, with thousands of imprints being created and lasting up to an hour.

Bron: The Presurfer

Superette%202

Of de tekst bij iedereen zo netjes wordt afgedrukt als op de foto is natuurlijk maar de vraag. Niet iedereen draagt 'short shorts'. Of wat dacht je van mannen?

Maar ach, wat maakt het uit? Met deze actie heeft Superette in ieder geval een hoop free publicity gegeneerd. En daarmee heeft het merk waarschijnlijk meer naamsbekendheid gekregen dan Superette had durven dromen. Niet alleen binnen Nieuw-Zeeland, maar ook in het buitenland..

Fee Naaijkens

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies