PR 2.0: Bloggers ontvangen eigen overlijdensbericht in fles

Vorig artikel Volgend artikel

Doeltreffend kun je deze PR stunt wel noemen: Een groot aantal toonaangevende bloggers in de VS ontvingen deze week een roestige oude fles met daarin een aantal vreemde items waaronder een klein krantenartikeltje: het overlijdensbericht van de ontvanger in kwestie.

PR 2.0: Bloggers ontvangen eigen overlijdensbericht in fles

Behalve het vrij persoonlijke en angstaanjagende stukje papier zaten er in de fles ook een zwembroek waaruit bloedvlekken met bleek verwijderd leken te zijn, een sleutel, een waarschuwingsbordje en een haaietand waarop een URL gegrafeerd was.

De URL leidt naar Frenzied Waters, een spookachtige website waar vier flessen in het water dobberen. Volgens deze benaderde blogger, die zich terecht een hoedje schrok toen hij de DM ontving, opent er morgen weer één van de flessen die het mysterie stukje bij beetje moeten ontrafelen. To be continued dus.

Geruchten gaan inmiddels dat de actie een promotie zou zijn van de Shark Week op Discovery Channel, maar op hun Amerikaanse website is daarover nog niks te vinden. Doeltreffend PR 2.0 offensief, maar wel erg eerie allemaal..

weirdjar
iamdead
frenziedwaters
Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies