'Kruidvat lanceert nieuw logo'

Vorig artikel Volgend artikel

Natuurlijk is het denkbaar een persbericht uit te sturen als je als winkelketen een nieuw logo lanceert. Of om dat logo feestelijk te laten onthullen door de directeur met een lang vergeten TV presentatrice aan zijn zijde om het event van de wat broodnodige glamour te voorzien. En waarom ook niet gelijk wat balonnen links, rechts, en natúúrlijk mag zo'n explosievenknop niet ontbreken om het doek te laten zakken.

Geweldig, de onthulling van het nieuwe Kruidvat logo was zó cliché en mateloos ouderwets dat het gewoon heerlijk lachwekkend is. Zo kan het dus blijkbaar ook nog steeds.

'Kruidvat lanceert nieuw logo'

En ik wil jullie het bijbehorende persbericht dan ook zeker niet onthouden:

"Modern, eigentijds, fris en volledig in lijn met de kernwaarden die Kruidvat wil uitstralen. Vandaag geeft de grootste drogisterijketen van Nederland opnieuw haar visitekaartje af met de officiële lancering van haar nieuwe logo. Met de introductie van een herkenbaar en opvallend beeldmerk wil Kruidvat zich nog sterker onderscheiden in de Nederlandse Health & Beautymarkt. Bovendien sluit het nieuwe logo volledig aan op de vernieuwde winkelformule van Kruidvat.

Door de lancering van het nieuwe logo is Kruidvat in staat op een herkenbare wijze naar buiten te treden. In tegenstelling tot het oude logo - dat in 1980 is ontwikkeld en sindsdien slechts een aantal kleine aanpassingen heeft ondergaan - is er dit maal gekozen voor niet alleen de volledige merknaam in het logo, maar ook een beeldmerk dat afzonderlijk kan worden ingezet. In het nieuwe logo is de ‘K’ van Kruidvat op een subtiele en creatieve wijze verwerkt.

“We zijn erin geslaagd een herkenbaar en eigentijds symbool te creëren voor al onze uitingen, dat bovendien uitstekend aansluit op onze vernieuwde winkelformule. In dit nieuwe concept kunnen klanten net als voorheen bij Kruidvat terecht voor een verrassend en betaalbaar assortiment, maar in een volledig vernieuwde en gemoderniseerde winkelomgeving. Beleving, uitstraling en toegankelijkheid staan hierin centraal. Dat zijn uitgangspunten die vertaald zijn in dit nieuwe beeldmerk waarop we uiteraard bijzonder trots zijn”, aldus Gerard van Breen, algemeen directeur van Kruidvat.

Het nieuwe logo van Kruidvat is vandaag in aanwezigheid van de voltallige Kruidvat-directie feestelijk onthuld door actrice en SBS-presentator Ellemieke Vermolen in de Kruidvat-winkel in Winkelcentrum De Kwinkelier in Bilthoven."

Lancering%20nieuw%20logo%20Kruidvat%203
Lancering%20nieuw%20logo%20Kruidvat%201
Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies