INDIVIDUALS geeft modetalent een zakelijke start

Vorig artikel Volgend artikel

Gisteren hield INDIVIDUALS een mooie show tijdens de Amsterdam Fashion Week. Het bijzondere aan INDIVIDUALS is dat het modemerk gekoppeld is aan het Amsterdam Fashion Institute. De collecties worden ontworpen, geproduceerd en vermarkt door de creatieve talenten van het instituut. Wat ik echt geweldig vind aan het concept van de opleiding is dat het combineren van de design, productie en marketingdiscipline niet alleen tot mooie scripties en business plannen leidt, maar dat er een echt merk wordt ontwikkeld met meerdere collecties per jaar, de eerste collectie is in 2007 gemaakt.

INDIVIDUALS geeft modetalent een zakelijke start

INDIVIDUALS heeft ook een eigen ‘Statement Store’ aan het Spui in Amsterdam waar de collectie wordt verkocht. Een webshop staat nog op het verlanglijstje. Lijkt mij een mooi project om door jonge creatieven uit de digitale discipline opgepakt te worden. Welk instituut neemt de handschoen op?

In de collectie werden meerdere dingen getoond die ik best zou willen hebben. Wel jammer dat Style Today heeft gehoord dat nou net de fantastische laarzen waarschijnlijk niet in productie worden genomen.

Afbeelding%20115

En na deze show weet ik het zeker. Topless is in 2009 weer helemaal terug.

Afbeelding%20141

De aanpak van deze AMFI 'reality school' lijkt mij voor interactieve talenten ook een hele goed! We mengen business developers, strategen, designers, programmmeurs en (nou vooruit) ook nog een marketeer en laten ze in een jaar een product of dienst neerzetten. De opleiding zou dan kunnen zorgen voor het 'paraplu-merk'.

INDIVIDUALS is een initiatief van de Hogeschool van Amsterdam en Nannet van der Kleijn.

Antoinette Hoes

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies