UNICEF zet Snapchat in voor campagne #BringBackOurChildhood

UNICEF zet Snapchat in voor campagne #BringBackOurChildhood

Vorig artikel Volgend artikel

UNICEF zet voor de eerste keer Snapchat in om aandacht te genereren voor 800.000 Nigeriaanse kinderen die hebben moet vluchten vanwege het conflict tussen Boko Haram en het leger.

Als je het account 'UNICEF' toevoegt en hun verhaal bekijkt, krijg je te zien dat er 800.000 kinderen hebben moeten vluchten en dat dat een flinke impact heeft. Zo tekent Modu, een kind dat nu in een vluchtelingenkamp in Nigeria woont, wat hij het meeste mist aan thuis: zijn huis en een bed om in te slapen.

unicef

Vervolgens nodigt UNICEF het publiek uit om snaps naar het account te sturen van wat zij zouden missen als ze moesten vluchten of om een van de verhalen van de kinderen in het vluchtelingenkamp na te tekenen. Een aantal Snapchat-influentials hebben dit al gedaan en hun tekeningen zijn te vinden op de Tumblr.

Door Snapchat te gebruiken is het makkelijker om een jongere doelgroep te bereiken. Snapchat is een laagdrempelige manier om de beelden te bekijken. De campagne is op overige social media te volgen met de hashtag #BringBackOurChildhood.

#bringbackourchildhood
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies