Met dit boek ben je nog maar een stap verwijderd van online succes!

Met dit boek ben je nog maar een stap verwijderd van online succes!

De jubileumeditie van het Marketingfacts Jaarboek is uit

Vorig artikel Volgend artikel

Het is tegenwoordig heel makkelijk om een eigen blog te beginnen over jouw kookkunsten, sportieve bestaan of wanderlust, maar om hier ook daadwerkelijk heel veel lezers mee te bereiken is een heel ander verhaal. Pas als jij duizenden views per dag en veel trouwe lezers bereikt, raken investeerders en adverteerders mogelijk geïnteresseerd in jouw online merk.

Het behalen van succes met je blog, bedrijf of merk vereist tegenwoordig een gezonde dosis voorkennis op gebied van online marketing. Dit is waar de 10e editie van het Marketingfacts jaarboek om de hoek komt kijken. In 2006 begon weblog Marketingfacts, kennisplatform op het gebied van interactieve marketing, met het jaarlijks uitgeven van dé online marketing bijbel: het Marketingfacts Jaarboek. Inmiddels zijn we alweer tien succesvolle jaren verder en is het medialandschap aanzienlijk veranderd.

shutterstock_1561415934

De digitale wereld in een notendop

De 450-pagina tellende jubileumeditie van Marketingfacts dekt niet alleen de trends van nu, maar geeft ook een overview van hoe het medialandschap tot stand is gekomen en hoe 'de mens' daarin centraal is komen te staan. De redactie van Marketingfacts schakelde een groep van 37 experts in om jou te voorzien van informatie, leermodellen, grafieken, voorbeelden en quotes over alles dat te maken heeft met online marketing.

Deze marketingbijbel bespreekt niet alleen heersende onderwerpen binnen PR, E-business en Advertising maar biedt ook tips en tricks voor gebruik van sociale media, analytics, zoeken, klantenservice... en zo gaat het lijstje nog wel even door. Naast de feitelijke kennis over upcoming trends en media-termen, bespreken de experts negen zogeheten 'Hot Topics', waaronder; privacy & wetgeving, big data, branding en webcare.

Wist jij bijvoorbeeld dat je juridisch gezien geen afbeelding van Google mag gebruiken zonder eerst om toestemming te vragen? Zo vertelt ICT-jurist Arnoud Engelfriet dat de auteur bij geen toestemming op grond van zijn Auteursrecht, zonder waarschuwing, een rekening naar je mag sturen. Niet iedereen weet wat er allemaal bij de Wet van bescherming persoonsgegevens komt kijken en wat voor gedonder je kan krijgen met het gebruiken van cookies of andersoortige gegevens. In deze editie van Marketingfacts kom je er niet alleen achter wat voor regels er zijn en waarom, maar ook hoe je om toestemming kan vragen en hoe je niet plots voor verassingen komt te staan.

MSC_2014_Smartphone-Audience_Mueller_MSC2014

De toekomst voorspellen met trends van nu

Wat jouw bedrijf een vliegende start gaat geven is natuurlijk het juist inschatten van hoe een advertentie effect gaat hebben op de consument, of bepalen op welk medium jij jouw content het beste kan plaatsen. Dit kan je alleen goed bepalen door te kijken naar ontwikkelingen die zich nu voordoen. Zo is het handig om te weten dat tablets zich meer lenen voor thuisgebruik en het consumeren van longform content - denk hierbij aan films, boeken en longreads - en smartphones juist vaker on the go worden gebruikt voor bijvoorbeeld het consumeren van sociale media en korte nieuwsberichten.

De middelen die je inzet, doelgroepen die je benadert en de bijdrage van de consument veranderen allemaal met de komst van online. Waar eerst fysieke posters en banners werden gebruikt voor het adverteren van je campagne, doe je dat nu door alles online te delen op Facebook en LinkedIn. Hoe zorg je dat jouw merk wordt besproken? Zet je interne of externe bloggers in, stelt specialist Gijs Moonen (Lewis PR), en wat vind je belangrijker: kwalitatieve content met trouwe, interactieve lezers of korte nieuwsberichten met duizenden views en weinig reacties?

Schermafbeelding 2015-08-17 om 13.40.02

Er komt zo enorm veel kijken bij het bedenken van een nieuw marketingplan of het opzetten van een effectief businessmodel dat zowel jouw bedrijf als de consument zal dienen. Zie het Marketingfacts jaarboek daarin als een uiterst compleet en zeer begrijpelijk handboek. Naast alle feitelijke kennis, tips, trucs en kenmerkende cases, biedt deze gids ook nog een overzicht van handige websites en instanties die van belang zijn bij het opzetten van een plan of bedrijf.

Nooit eerder van iBeacons gehoord? Wil je weten hoe andere bedrijven met hun klantenservice omgaan en binnen welke leeftijdscategorie jouw bedrijf het beste past? Door de 10e editie van het Marketingfacts jaarboek te lezen, weet je zeker dat je niks binnen jouw vakgebied mist. Daarnaast dient het boek, zoals ieder jaar, als onmisbaar naslagwerk voor eenieder die in (online) media en marketing werkzaam is, aangezien het opnieuw alle facts en figures uit de industrie voor je op een rijtje zet.

Of je nu starter, een ervaren marketeer of ondernemer bent, dit boek is wederom een must-have. Studeer je nog? Dan is het ook zeker een aanrader om straks goed voorbereid aan je carriere te beginnen. Het Marketingfacts jaarboek kost €29,95 en is hier online te bestellen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies