#Kroesing: toevallig trending of zorgvuldige planning?

#Kroesing: toevallig trending of zorgvuldige planning?

Vorig artikel Volgend artikel

Recap

Voor wie het niet heeft meegekregen. Gisteren is Twitter ontploft nadat Neelie Kroes een foto had getwitterd vanaf het Utrecht Science Park waar ze op bezoek was. Op de foto had ze een gele zonnebril op en een kopje koffie in de hand. Dit in het kader van de komende Tour de France neem ik aan.

Onder de #kroesing kwamen er vervolgens allerlei foto's voorbij met mensen die met een zonnebril op koffie dronken. Niet iedereen had begrepen dat de kleur van de zonnebril daarbij een belangrijke rol speelde trouwens ;-)

Ook radio en tv-programma's haakten hier op in. Waar komt die zonnebril vandaan? En is het toeval of zorgvuldige planning? Dat wilde ik wel weten!

kroesing

De zonnebril

Helaas kan ik jullie niet vertellen waar de gele zonnebril vandaan is gekomen. Wel kan ik vertellen dat ik meer foto's heb gevonden van Utrechters met een gele zonnebril op die ze hebben gevonden of gekregen en dat er ook een hoop zijn die er eentje willen hebben. Ik stiekem ook wel!

collage kroesing

Geen toeval


4/5 juli zal de start van de Tour de France in Utrecht plaatsvinden. Geel is de officiele tourkleur, dus we mogen wel vaststellen dat ze hiervoor gemaakt zijn.

Het lijkt mij dan ook geen toeval dat Neelie Kroes de bril heeft ontvangen en hiermee een foto plaatste. Daaruit ontstond #kroesing die gisteren trending topic is geworden en dat geeft mij het gevoel dat de gele brillen nog wel meer zullen opduiken.

Het zou enorm tof zijn als alle Tour gekken met het mooie weer, dat voorspeld is, allemaal mogen pronken met hun eigen gele Tour bril, toch?

Om die reden denk ik dan ook dat het geen toeval betreft, maar een zorgvuldige planning. Tourkoorts creëren onder de mensen doe je namelijk niet alleen door een stad geel aan te kleden, maar ook door mensen te enthousiasmeren, fiets fanaat of niet.

Ik zeg los gaan met geel en op naar Utrecht, want mijn onderbuik gevoel zegt dat ons meer te wachten staat!

Wat denk jij: zorgvuldige planning of toeval? En heb je er al eentje gescoord?!

Laurens Collée bedacht de hashtag

Alles omtrent Lauren Collée gaat volgens mij viral ;-). Als snel na dit blog heeft iedereen het er over dat ik hem beticht van het stiekem werken voor de Tour organisatie in Utrecht. Hij is namelijk het brein achter deze hashtag.


Dit is niet het geval. Ik vroeg me niet af of de hashtag zelf bedacht was, als wel of de bril zorgvuldig geplant is bij Mevrouw Kroes om hem zo meer aandacht te geven. Dus is de #kroesing een product van een zorgvuldig geplande actie omtrent de Tour de France in Utrecht?

Dat ter aanvulling om de rust op Twitter weer iets te laten terugkeren.

Laura Arends

Geek - Eigenwijs - Infojunk - Babbelbox - Ontdekker - Blogt: @Dutchcowgirls @42bisNL @Vivelevoyage - Work: DGA @BusinessBabbels & online marketeer @St...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies