HBO's crossmediale campagne laat kijkers nieuwe series zelf ervaren

HBO's crossmediale campagne laat kijkers nieuwe series zelf ervaren

Vorig artikel Volgend artikel

Soms zit je zo in een serie dat het lijkt alsof je er zelf bij bent. HBO Nederland pakte dit op en bedacht een crossmediale campagne waarbij de consumenten zelf de content kunnen ervaren.

Gisteren werden de nieuwe HBO kwaliteitsseries True Detective, Ballers en The Brink gelanceerd in Nederland. Om de series onder de aandacht te brengen, werd de online game De Detta Dossiers ontwikkeld geïnspireerd op True Detective. Voor de serie Ballers ontwierp HBO een digitaal magazine.

l_TrueDetectives-ballers_07_5587fe15cebe0

Voor de online game De Detta Dossiers konden crimeliefhebbers wekenlang tegenstrijdigheden opsporen in een serie fictieve moorddossiers, waarvan zondag in Zwijndrecht de ontknoping plaatsvond met een uiteindelijke winnaar.

o_TrueDetectives-ballers_12_5587fda39319c

De American Football-serie Ballers met in de hoofdrol Dwayne 'The Rock' Johnson wordt geïntroduceerd met een digitaal magazine. Het magazine bevat exclusieve feitjes over de cast en vertelt het verhaal van American Football, waardoor de lezer beter kennis leert maken met de in Nederland relatief onbekende sport.

De campagne-voering van HBO NL is een nieuwe manier om series op de markt te zetten waarbij de content tot leven wordt gebracht voor de kijker. Zo leer je niet alleen een nieuwe serie kennen, maar ervaar je het zowel online als offline. Hier een preview van de series:

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies