Albert Heijn begint eigen YouTube-kanaal 'Appie Today'

Albert Heijn begint eigen YouTube-kanaal 'Appie Today'

De supermarktketen start een online tv-zender met eigen nieuws over eten en trends binnen de Albert Heijn

Vorig artikel Volgend artikel

De grote supermarktketen Albert Heijn is een YouTube kanaal begonnen met de naam ‘Appie Today’. Op het kanaal worden verschillende eigen tv-programma’s uitgezonden en Albert Heijn hoopt met zijn vernieuwende tv zender jonge kanten te bereiken.

‘Appie Today’ bestaat uit verschillende programma’s zoals ‘Bakkie Today’ waarbij klanten de krant bespreken aan de koffietafel. Daarnaast is er een programma ‘Intercom Stars’, een soort Idols met cassières en vakkenvullers. In ‘Prikbord’ gaat de Albert Heijn op zoek naar de verhalen achter de advertenties op het prikbord in de supermarkt, zoals de trouwjurk die te koop is of een oproep voor een hondenoppas.

De miniprogramma's van een of twee minuten lopen al een aantal weken. Het meest bekeken programma zijn de afleveringen van 'Blij met Sjoerd', een vakkenvuller met het syndroom van down die een vlogger wil worden. Voor de Albert Heijn gaat Sjoerd opzoek naar leuk nieuws.

Naast de grappige en luchtige video’s die de supermarktketen maakt, zullen er ook reportages worden gemaakt waarin Albert Heijn kritisch naar zichzelf kijkt. Zo maakte Vice, het mediabedrijf waar Albert Heijn mee samenwerkt, een filmpje over de ‘eetrijpe’ avocado’s die de supermarkt verkoopt. "Eetrijp? Hier kun je iemand mee doodslaan!“, reageert een klant.

De sociale zender, zoals Albert Heijn het noemt, is te vinden op YouTube en Facebook. Inmiddels heeft 'Appie Today' bijna 9.500 abonnees.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies