Invisible powers

Het is hier al eerder aangehaald: het gaat bij keuze voor een nieuwe president voor een groot deel NIET om de inhoud. "It’s not what you know, but who you know."De juiste mensen om je heen hebben die je voorbereiden op speeches en bijeenkomsten, daar gaat het om. De mensen rond het politieke boegbeeld zijn een onzichtbare macht., tenzij standpunten gaan verschuiven, dan kan het zijn dat er zichtbaar wordt wie er echt de meningen vormen.

Zo vertelde lobbyist Coen Blaauw ons deze week een mooie anekdote over de (wellicht) toekomstige vice presidentskandidaat, Joe Biden.  Onder een betoog van Biden, kwam een van zijn ‘staffers’ naar hem toe en fluisterde iets in zijn oren. Hierop vervolgde Biden zijn rede met de woorden: ‘Obviously I don’t know what the hell I’m talking about. I just heard that I changed my mind on this subject.’

Op zichzelf hulde dat hij het direct toegeeft. En natuurlijk is Amerika hier niet uniek in. Ministers en ook kamerleden kunnen niet op alle issues in hun portefeuille expert zijn. Maar in the blink of an eye van mening veranderen doet je geloofwaardigheid niet veel goed. Of noemen we dat voortschrijdend inzicht?:-)

Een belangrijk deel van de kracht van een boodschap zit hem in de herhaling…mits de inhoud consistent is. Veelvuldig je mening bijstellen of veranderen leidt ertoe dat niemand uiteindelijk meer weet wat je nou eigenlijk vindt. Zoals we ook bij de afgelopen kamerverkiezingen in Nederland zagen is dit niet heel sterk voor je imago. En als je eenmaal het predikaat draaikont hebt, kom er dan maar eens vanaf.

Reageren

  • E-mail adres wordt niet getoond

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.

    * Verplicht veld


Gerelateerde video's

  • Schokkend filmpje over een klein meisje in een burgeroorlog
  • Online campagne doneert kleding van Abercrombie & Fitch aan daklozen
  • Borduur jouw boodschap op een Ikea matras
  • Carlsberg campagne test vriendschappen
  • HomePro: The Other Side Project
  • Meest ingewikkelde manier om Oreo te scheiden
  • In My Place Film: Oxfam en Coldplay
  • Heineken Meet the world in one city

Mooi gevonden

Tekening meets real life in bijzondere fotoserie


Dutch Cowgirls TV


Laatste reacties


Poll

Hoe vaak verstuur jij een tweet op Twitter?


Nieuwsbrief

Schrijf je in voor de DCG nieuwsbrief:


Zoeken


Upcoming


Badges

Subscribe with Bloglines Add to Google
RSS Feed

Hosted by Nines