Ultieme Emo TV in Obama's 27-minuten durende reclamespot

Vorig artikel Volgend artikel

Chantal berichtte er vanochtend al over: gisteravond liet Barack Obama een 27-minuten durende TV spot uitzenden op de Amerikaanse televisie. Een ongekende marketingstunt die naar schatting 4 miljoen dollar heeft gekost. Een prikkie, als je dat vergelijkt met de bedragen die voor een minuut zendtijd tijdens de Superbowl worden gevraagd.

De film bestaat uit een afwisseling van praatjes van Obama en beelden van 'echte Amerikanen', begeleid door een liefelijk muziekje. Experts noemen het ultieme staaltje emo-TV nu al "de meest effectieve (en affectieve) politieke reclame sinds de jaren 60". Bedenker van de film is mediastrateeg David Axelrod, die ook verantwoordelijk was voor de slogan 'Yes we can'.

Ultieme Emo TV in Obama's 27-minuten durende reclamespot

In de film komen ook enkele senatoren en de CEO van Google aan het woord. Wie benieuwd is geworden naar 'American Stories, American Solutions' zoals de film officieel heet, kan 'm hieronder in zijn geheel bekijken. Voor één keer maakt ook YouTube de uitzondering, en zijn de volle 27 minuten aan één stuk te zien.

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies