TV Serie Californication creëert buzz

Vorig artikel Volgend artikel

Twee weken geleden is op TV zender Comedy Central het tweede seizoen van de TV comedy Californication van start gegaan. De serie gaat over de gescheiden, aan lager wal geraakte, sex-verslaafde schrijver Hank Moody; een rol van David Duchovny op wiens lijf de rol absoluut geschreven is.

In de serie speelt ook een 16 jarig meisje, Mia Cross, dat op zeker moment een manuscript steelt van het hoofdpersonage met als doel dat zelf uit te gaan brengen. Haar publicist in de serie raadt haar aan om het werkje 'lekker 2.0 en viraal' te promoten. En dat doet ze, want het fictionele TV personage heeft inmiddels een Facebook, Twitter en YouTube account aangemaakt.

TV Serie Californication creëert buzz

Het feit dat de producenten van een serie hun TV-personages zelf een virtueel voortbestaan geven genereert in elk geval een hoop aandacht voor het programma. Eerder dit jaar haalde de serie ook al regelmatig het nieuws toen de Red Hot Chili Peppers een claim probeerden te leggen op de naam 'Californication' (dit was de naam van een album en single van de band).

Inmiddels speelt er in de serie zelfs een personage met de naam 'Dani California', een naam die ook in een nummer van de Peppers voorkomt. Er loopt inmiddels een rechtzaak waarin nog geen uitspraken zijn gedaan. Maar het buzzt weer lekker voort.

Hier in Nederland doet Comedy Central ondertussen ook flink zijn beste de serie populair te maken onder het grote publiek. Afgelopen vrijdagavond werden er in Amsterdam honderden sexy slipjes in toiletten van populaire clubs en bioscopen verspreid, met daaraan actiekaartjes. Tijdens de adverteerdersdag van de zender werden deze slipjes ook al in de jaszakken van nietsvermoedende adverteerders gestopt. Leg dat maar eens uit thuis..

Ondertussen hangen er in diverse steden speciale abri's van de TV serie die gevuld zijn met slipjes, en bij beddenwinkel Bed Habits in Amsterdam ligt zelfs de hele winkel vol met hoofdkussens met daarop het hoofd van David Duchovny zodat de echte fans ook echt met hem in bed kunnen kruipen. Een hoop buzz dus!

dd
Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies