Obama richt campagne op gamers

Vorig artikel Volgend artikel

Dat Obama de nieuwe media gebruikte is geen nieuws. Nu wil hij ook de gamers bereiken. Dat terwijl hij had gezegd dat de tv vaker uit moest en de spelcomputers in de kast. Zijn campagneborden zijn te zien in het spel 'Burnout Paradise' op de Xbox 360. Zijn campagne werd vorige week al gespot in het spel, Electronic Arts bevestigde maandag dat Obama inderdaad in het spel te zien was.

Obama richt campagne op gamers

In Game Advertising is een vrij nieuwe methode om te adverteren. Veel grote adverteerders zijn hier nog huiverig voor. Toch heeft Barack Obama besloten zijn campagne te verplaatsen naar 'Burnout Paradise'. Electronic Arts zei dat de advertentieruimte in Burnout Paradise geregeld verkocht wordt en geen afspiegeling is van de politieke voorkeur van Electronic Arts of van de organisaties die aan de uitgever verbonden zijn.

De reclameborden in de game wijzen de gamers erop dat 'Early Voting' is begonnen. De gamers worden verwezen naar voteforchange.com, waar de gamers uitgelegd krijgen hoe ze hun stem nog voor 4 november, de datum van de uiteindelijke presidentsverkiezingen, kunnen uitbrengen.

Obama maakte met zijn campagne al veel gebruik van de nieuwe media, hij is actief in de 'blogosfeer'. Obama heeft bijvoorbeeld heel veel vrienden op netwerksites als Facebook, Myspace en LinkedIn. Ook plaatste hij meer dan 1500 filmpjes op Youtube.

Ik vind het goed dat Obama ook in games gaat adverteren. Op deze manier bereik je op een nieuwe manier de jongere doelgroep die veel games speelt. Maar toch zou ik zelf met het spel bezig zijn in plaats van op de borden letten. Als je rijdt let je toch ook op de weg en zeker als je de snelste moet zijn.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies