Festival en concertkaartjes app 'I'M IN' breekt App Store records

Vorig artikel Volgend artikel

Festival app I'M IN is een hype in de app store. Met de app kun je via een soort 'rad van fortuin' kaarten winnen voor concerten en festivals. Inmiddels telt de gratis app meer dan 300.000 gebruikers.

Festival en concertkaartjes app 'I'M IN' breekt App Store records

Nog geen half jaar na de lancering is I’M IN al de snelst groeiende gratis applicatie in de lifestyle- en entertainmentbranche. Met I’M IN kun je via een simpel spel twee toegangskaarten winnen voor evenementen en festivals. De app telt op dit moment bijna 300.000 actieve gebruikers (voornamelijk in de leeftijd 18-34 jaar) die gemiddeld 3,5 minuut in de app spenderen; hiervan keert meer dan 90% wekelijks terug. 

Het grote succes van de I’M IN app is opvallend gezien de recente mediaberichtgeving over dalende belangstelling onder consumenten voor het downloaden van nieuwe (gratis) apps. Drie weken na de lancering in april van dit jaar stond de Nederlandse app genoteerd als de nummer één lifestyle app in de App Store (Apple) en had binnen twee maanden reeds 50.000 gebruikers. Dit is opvallend, aangezien slechts 4% van apps de 50.000 gebruikers haalt. In augustus trok de app ruim 1,6 miljoen bezoekers: in september worden er ruim 2,2 miljoen bezoekers verwacht. De prognose voor het aantal pageviews in september is 16 miljoen.

HTC%20ONE%20m8%20-%20Dockyard%20-%20Valtifest

Met I’M IN maken gebruikers via het spel ‘Wheel of Fortune’ kans op kaarten voor bekende events en festivals in Nederland, België en Duitsland. De toegangskaarten worden beschikbaar gesteld door evenementenorganisaties in samenwerking met hun sponsoren zoals onder andere de grote bier- en drankmerken, energy drinks, et cetera.

I’M IN is een initiatief van Jelle Sjollema en Dick Leijen: ervaren krachten in de entertainment scene met een brede ervaring op het gebied van evenementen, muziek en event-ticketing. In Studentenwerk/Young Capital Fund vonden zij de ideale partner: een specialist in database marketing. Samen richtten zij in april 2014 Nopster B.V. op, het moederbedrijf van I’M IN.

I’M IN is voor deze editie van het Amsterdam Dance Event (ADE) de officiële mobile partner en worden er via de app voor bijna alle events kaarten beschikbaar gesteld. Binnenkort wordt het aanbod verder uitgebreid met toegangskaarten voor onder andere het theater, sportevenementen en congressen/beurzen. Dan kunnen er kaarten worden gewonnen voor Rock and Run in het Vondelpark te Amsterdam en, onder andere, de DTM Races op het Circuitpark Zandvoort. Ook maakt men kans op kaarten voor de Davis Cup in de Ziggo Dome. De trial met het De La Mar Theater in Amsterdam is inmiddels van start gegaan.

Sony%20Experia%20Z2%20-%20Rad

Iedereen met een iPhone of Android telefoon kan de app gratis installeren. Alle deelnemende events en festivals zijn weergegeven in de agenda en zijn opgedeeld in drie categorieën: Random (populaire tickets), This week (events voor deze week) en All (gehele overzicht). Gebruikers kunnen kaarten winnen door het spelen van het spel ‘Wheel of Fortune’ en kunnen per bezocht event hun ‘sterrenstatus’ verhogen en daarmee hun speelkansen vergroten.

Voor aanstaande events kunnen gebruikers een countdown timer instellen. Deze timer geeft aan wanneer I’M IN de tickets van het event gaat weggeven. Via een pushbericht krijgt de gebruiker een melding dat je het spel kunt spelen om kans te maken op de toegangskaarten.

Per evenement win je altijd twee kaarten zodat men altijd iemand kan uit nodigen om mee te gaan. De winnaar ontvangt een barcode in de app hetgeen dient als toegangsbewijs voor het evenement. Op deze manier blijft het kaartje strikt persoonlijk en is het vergeten van je kaartje voorgoed verleden tijd.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies