Dove's Vaderdag advertenties laten beelden zien van echte vader werelden

Vorig artikel Volgend artikel

In het geval dat het je is ontglipt: het is aanstaande zondag Vaderdag. Dove viert de gelegenheid met een nieuwe 30-seconden advertentie voor hun Men + Care lijn die de focus legt op mannen in de familie.

Dove's Vaderdag advertenties laten beelden zien van echte vader werelden

De vader van de 21e eeuw is niet langer alleen degene die het vlees thuis brengt, hij snijdt en serveert het ook aan zijn kinderen, alvorens hen in bad te doen en ze daarna in te stoppen in bed. In het spotje 'Calls for Papa' zien we kinderen die hun vader roepen in allerlei situaties -  zo zie je de vaders hun kinderen redden uit een klimrek, het haar van hun dochter borstelen, het kind uit laten huilen op zijn schouder. De slogan luidt: "Voor de tijden dat ze ons hielpen.. is het niet tijd dat we vaders vieren?"

De aankondiging kwam tot stand nadat Dove in opdracht onderzoek deed naar vaders en hoe zij zichzelf zien. Wereldwijde markt onderzoeksgroep Edelman Berland interviewde 1.000 vaders van de leeftijd 25-54 om meer informatie van de groep te krijgen. Een van de bevindingen was dat ongeveer 75% van de mannen vond dat ze verantwoordelijk zijn voor het emotionele welzijn van een kind, maar slechts 20% zag dat daadwerkelijk terug in de media. In dit lieve filmpje zie je wat het betekent om papa te zijn, en vergeet daarom Vaderdag niet.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies