DHL laat concurrentie reclame voor zich maken

Vorig artikel Volgend artikel

Wie kan nou beter zeggen dat jij de beste bent, dan de concurrentie? Dat dacht DHL ook, toen zij deze fantastische marketingstunt bedachten.

DHL laat concurrentie reclame voor zich maken

Bij het koeriersbedrijf DHL zijn de creatievelingen van de marketingafdeling er met deze stunt in geslaagd om de concurrentie voor gek te zetten en reclame voor hun eigen bedrijf te maken. Midden in drukke winkelstraten. Enorme pakketten met de slogan 'DHL is faster' werden bewerkt met een warmtegevoelige stof waardoor de tekst niet meer zichtbaar is bij koude temperaturen.

Pas wanneer het pakket weer in contact komt met de buitenlucht, werd de gele kleur met de slogan opnieuw zichtbaar. De pakketten moesten worden bezorgd op onmogelijke adressen, waardoor de werknemers van de concurrentie nogal stuntelend met een knalgeel pak over straat moest.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies