KLM laat voortaan zien hoe snel je een berichtje terug krijgt via Twitter of Facebook

Vorig artikel Volgend artikel

Een van de beste mogelijkheden van sociale media is, als je het mij vraagt, de kans om als klant direct in contact te komen met bedrijven. Via Twitter of Facebook kun je zo een berichtje sturen en zijn je problemen meestal sneller opgelost dan via een telefonische klantenservice.

Bedrijven als de NS en KLM zijn bekende voorbeelden. Zij zijn al jaren goed actief op de verschillende sociale media. Maar KLM komt nu met iets nieuws. KLM gaat namelijk voortaan aangeven hoe lang het duurt voordat je een berichtje terugkrijgt via de sociale mediakanalen. 

KLM laat voortaan zien hoe snel je een berichtje terug krijgt via Twitter of Facebook

KLM wil hiermee een extra service bieden aan de klanten. KLM doet namelijk de belofte om binnen een uur te reageren op ieder bericht. Met meer dan 30.000 berichten per week valt dat niet mee. Via deze indicatietijden kunnen klaten kijken of dat de vliegtuigmaatschappij zich daadwerkelijk aan de belofte houdt. In het persbericht staat: "Wij geloven in de transparantie van social media. Klanten willen weten wat ze van ons kunnen verwachten. We bieden nu direct inzicht in onze redactietijden."

De tijden zijn te zien in de header van Twitter en op de Customer Supportpagina van KLM. Binnenkort komen de tijden ook op Facebook te staan. De indicaties worden iedere vijf minuten geüpdated en zijn dan ook altijd actueel. 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies