Reizigers verplaatsen virtueel eten tussen advertenties om honger te eindigen

Vorig artikel Volgend artikel

Je bent het vast en zeker wel eens tegengekomen: Een advertentie met daarop de heerlijkste producten en nog geen meter verderop een poster van mensen met honger. Een scheef contrast waar Grabarz & Partner een nieuwe invulling aan heeft gegeven: Advertenties waarbij je het voedsel op de ene poster via je mobiel kunt verplaatsen naar de poster waar het echt nodig is.

Reizigers verplaatsen virtueel eten tussen advertenties om honger te eindigen

Twee advertenties, een paar meter vanelkaar opgehangen in een bushokje. Met op de een, een rijk aanbod aan voedsel en op de ander een kind met honger. Door gebruik te maken van near-field communicatie kun je met je telefoon een product oppakken en deze via je mobiel een paar meter verderop aan het kind in nood geven. Door dit te doen doneer je de waarde van het stuk voedsel. 

un-wfp-smartphone-donation-3

Mensen die het World Food Programme van de Verenigde Naties steunen met een donatie kunnen dit delen op Facebook en ontvangen daarnaast een video van het kind dat ze geholpen hebben. Bekijk de advertenties in de video hieronder. 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies