Hubspot wint punten met nieuwsbrief ‘break up’ video

Vorig artikel Volgend artikel

De zoveelste nieuwsbrief die binnenstroomt in je toch al overvolle mailbox kan de druppel zijn in de irritatie-emmer doet overlopen. Neej, ik wil die f*cking nieuwsbrief niet meer! De uitschrijfknop is dan vaak nog een hele zoektocht om daarna tig stappen te doorlopen om dat ding echt niet meer in de mailbox terug te zien. Te irritant. Hoe kun je op een beetje een originele manier iemand misschien toch weer terugwinnen? Hubspot gaat voor de video.

Hubspot wint punten met nieuwsbrief ‘break up’ video

Pijnlijk, heel pijnlijk kan het verbreken van een relatie zijn. ‘Zullen we vrienden blijven’ werkt vaak niet, maar wat doe je als iemand echt om een tweede kans vraagt, al is het maar op een andere manier. Hubspot bootst het meest pijnlijke ‘break up’ gesprek na dat je maar kunt hebben. Iemand die de laatste strohalm vast blijft houden om je echt niet los te hoeven laten. Begripvol, aangeven dat degene ook best kan veranderen, refererend aan leuke en mooie momenten en als dat niet lukt, kijken of het ook op een andere manier kan.

Stadia die allemaal doorlopen worden. Het mooie is dat Hubspot niet probeert om die nieuwsbrief er dan toch weer doorheen te drukken, maar wel verwijst naar andere mogelijkheden. Die andere manier is bij Hubspot volgen via Pinterest, Twitter, Facebook of LinkedIn en ze hebben natuurlijk ook nog een blog met updates. De video is alleen gebruikt voor echte 'subscribers' op de Hubspot nieuwsbrief. Het staat niet op YouTube, groots in hun blog en is niet ingezet om actief buzz mee te genereren. 

Juist door de subtilitiet een hele slimme manier om aandacht te vestigen op een van hun producten: verschillende manieren voor een persoonlijke ‘opt-out’ waaronder –natuurlijk- video. In hun blogpost over deze dienst verwijzen ze naar een eerdere video van Groupon als voorbeeld. Hubspot experimenteert natuurlijk veel met video en probeert hier meestal ook wel iets opvallends of grappigs mee te doen. Deze keer ook gelukt? Dat kun je hier zelf bekijken en beoordelen.

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies