Jong reclame talent bedenkt buitenreclame voor Vodafone

Vorig artikel Volgend artikel

Afgelopen donderdag kregen zesendertig jonge reclame creatieven de mogelijkheid om te laten zien wat zij in hun mars hebben. Tijdens een door de ADCN (Art Directors Club Nederland) en buitenreclame-exploitant JCDecaux georganiseerde competitie zette Vodafone de nieuwe generatie creatieven één dag lang aan het werk. Inzet: ontwerp een buitenreclamecampagne voor de ‘alles in één bundel op reis’ van de telecomprovider. Edo Slui en Jim Abbring werden aan het eind van de dag als beste door de vakjury beoordeeld.

Jong reclame talent bedenkt buitenreclame voor Vodafone

Onder begeleiding van negen ervaren ADCN-mentoren* en opdrachtgever Vodafone ontwikkelden de 18 teams diverse Billboardconcepten voor de nieuwe ‘Alles in één bundel op reis’ van Vodafone. De Telecomprovider biedt gebruikers met deze bundel de mogelijkheid om ook in het buitenland zorgeloos gebruik te maken van internet op de smartphone. Zonder daarbij bang te hoeven zijn voor een torenhoge rekening bij thuiskomst. Het was aan de deelnemers van de workshop de schone taak om deze boodschap in de campagne voor billboards te verwerken.

Winnaars Slui en Abbring, die samen als creatief team opereren onder de naam Imagenius, hadden met hun op reisbureauaanbiedingen inspelende uiting 7 dagen Turkije voor € 14,-, volgens de vakjury en opdrachtgever Vodafone het beste concept in handen. Jim Abbring: “Een groot creatief heeft ooit eens tegen mij gezegd: ‘begin elke campagne met een Billboardposter en ga van daaruit verder – want op een Billboard breng je alles terug tot de essentie’. Dat is ons uitgangspunt geweest. Daarnaast zijn we uitgegaan van onze ‘gut feeling’, ons onderbuikgevoel. Deze combinatie van de prijs en de landen voelde gewoon het best.”

Zowel opdrachtgever Vodafone als organisatoren ADCN en JCDecaux waren verrast door de kwaliteit van het werk van de jonge teams. Vooral gezien het korte tijdsbestek waarin de ideeën zijn bedacht en uitgewerkt. “Wij vinden het essentieel om jonge mensen te leren waar zij rekening mee moeten houden bij de ontwikkeling van een campagne gericht op buitenreclame”, aldus Bart de Vries, commercieel directeur van JCDecaux. “En daarentegen is het voor ons ook weer interessant om te ervaren hoe de nieuwe generatie reclamemakers tegen buitenreclame aankijkt. We kunnen in ieder geval concluderen dat er voor dit specialisme voldoende creatief talent in ons land aanwezig is.”

De workshop is onderdeel van een reeks exclusieve sessies voor het creatieve talent, en worden georganiseerd door ADCN in samenwerking met JCDecaux. Het doel van de workshops is om de volgende generatie van Nederlandse reclamebureaus op een inspirerende manier te leren creatieve, en bovenal effectieve (buitenreclame)campagnes te ontwikkelen.

Winnaars%20ADCN%20Vodafone%20workshop
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies