Tempo-Team site gesloopt

Vorig artikel Volgend artikel

"For this time I see it through the fingers" kan natuurlijk zo in het boekje I always get my sin, en de bijbehorende commercial van Tempo-Team vond ik echt weer meesterlijk (ik vind de 'het waren 3 fantastische dagen' nog steeds geniaal). Vandaar dat ik benieuwd was naar de bijbehorende actiesite die nu, behoorlijk wat tijd na de lancering van de commercial, in de lucht is.

Tempo-Team site gesloopt

In de actiesite wordt de site van Tempo-Team omgedraaid door twee rockers (Jim en John) uit de commercial en vervolgens met een gitaar en microfoonstandaard stukgemaakt. In 12 hele nette stukjes, dat wel, want die 12 puzzelstukjes moet je vervolgens zo snel mogelijk weer op de goede plek krijgen. Terwijl je daar mee bezig bent, komen de rockers langs om te vertellen dat de muziek uit moet, of vragen wie er achter de knoppen zit. Er is zo te zien veel videocontent geproduceerd.

Aardige actie, die hoogstwaarschijnlijk veel e-mailadressen zal opleveren. Zonder e-mailadres op te geven kun je namelijk geen kans maken op VIP-tickets voor een concert van Marco Borsato. Aldus Reclameweek, want op de site (in de actiebanner op de homepage), wordt er enkel gerept over VIP-tickets. Marco komt nergens voor. Dat zie je pas nadat je het hele introfilmpje hebt gezien (die je helaas niet kunt skippen...). Op de homepage heb je geen duidelijke trigger waarom je mee zou willen doen.

banner

Jammer alleen dat de films van de acteurs voor het screen echt heel lelijk zijn uitgeknipt (zie de visual bovenaan waarin de microfoon standaard volledig wegvalt) en het spelletje uiteindelijk weinig spannend is. De droge grappen uit de commercial, waar Tempo-Team om bekend staat wat mij betreft, krijgen geen lading binnen de online actie. Wat dat betreft vind ik het echt een teleurstelling als ik vanuit zo'n melige commercial zo'n simpele gameplay voorgeschoteld krijg. Wat mij betreft heeft deze campagne veel meer potentie in zich. Ik weet overigens niet of er inmiddels weer een flight op TV is met deze commercial, maar ik neem aan van wel.

Bureau: Media Republic

Karlijn van den Berg

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies