Consumenten oriënteren zich steeds vaker op een aankoop via social media of hun mobiel

Vorig artikel Volgend artikel

Uit een vandaag gepubliceerd onderzoek van branchevereniging DDMA blijkt dat consumenten in toenemende mate contact zoeken met bedrijven via hun mobiel of een sociaal netwerk. Dat die netwerken steeds vaker als marketingkanaal worden ingezet vinden veel gebruikers niet erg, het is volgens hen een makkelijke en laagdrempelige manier om meer informatie in te winnen of contact te zoeken. 

Consumenten oriënteren zich steeds vaker op een aankoop via social media of hun mobiel

Het merendeel van de mensen oriënteert zich online nog steeds het liefst op een merk, dienst of aankoop via een computer (72%), maar dit aantal is de laatste jaren wel afgenomen. Steeds vaker worden smartphones gebruikt voor het opzoeken van meer informatie, dit aantal steeg de afgelopen drie jaar van 1, naar 5 naar 10%. In 2012 deed 60% van de mensen hun online aankopen vanaf een computer, 6% doet dit nu al op een smartphone (0% in 2010, 2% in 2011). 

Bij een vraag of probleem neemt de consument nog steeds het liefste contact op met een bedrijf via de telefoon. 2% doet dit via social media (1% in 2011), en 5% via de website van een bedrijf vanaf hun telefoon of tablet (2% in 2011). Het volledige rapport van DDMA is hier te vinden

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies