Oreo Daily Twist: Koekjes verbeelden elke dag een ander nieuwsbericht

Vorig artikel Volgend artikel

Veel mensen slaan de advertenties over, als ze de krant of een magazine lezen. Maar wat als de advertenties ook een nieuwsbericht zijn? Dat was het idee achter de Oreo Daily Twist campagne. Om zijn 100 jarig jubileum te vieren plaatst het koekjesmerk nu al bijna 100 dagen aan één stuk elke dag een nieuwe advertentie waarin hun kenmerkende cookie en een actueel nieuwsbericht centraal staan. 

Oreo Daily Twist: Koekjes verbeelden elke dag een ander nieuwsbericht

Zo werden de afgelopen maanden onder meer de marslanding, gay pride, verjaardag van twitter, elvis- en shark week verbeeld met een Oreo Cookie. De komende week krijgt de succesvolle campagne een mooi interactief slot: In een pop-up office midden in New York worden op 2 oktober a.s. alle suggesties voor een Daily Twist van gebruikers verzameld via Facebook en Twitter. Uit de beste ideeën wordt er 's middags één geselecteerd die door de reclamemakers en ontwerpers dan ook direct wordt uitgewerkt tot een heuse advertentie.

Die afbeelding wordt vervolgens om 14.00 's middags onthuld op één van de grootste billboards midden op Times Square. En met die 100e Daily Twist wordt daarmee een passend einde aan een wel zeer creatieve campagne gegeven. 

Daily-Twist-Aug-5-351x3511
Daily-Twist-Aug-12-351x351
Daily-Twist-Aug-14-351x351
Daily-Twist-Aug-14-351x3511
Daily-Twist-July-15-351x351
Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies