RL brand experience

Vorig artikel Volgend artikel

Merken hebben natuurlijk jarenlang muziek- en sportevents gesponsord om een beleving te claimen. Op (de commerciële) televisie zie je tegenwoordig overwegend branded content. Maar iets 'eigens' neerzetten toegespitst op het merk wordt steeds volwassener. Zowel in televisie, voor een breed publiek als voor een kleinere community. Red Bull is al jarenlang organisator van 'extreme sport events' en zet hiermee een waanzinnige merkbeleving neer.

RL brand experience

Real Life merkbeleving
Kleinschaligere initiatieven, gekoppeld aan een merk, voor een exclusieve doelgroep zijn een verlengstuk geworden voor merken. Een community die vaak online wordt opgebouwd krijgt een offline component waarmee de waarde vergroot wordt. Online organiseren en dit offline uitrollen zoals ook Absolut dit doet met hun 'Hidden World' campagne, maar ook Disney met speciale events als de parken gesloten zijn voor een besloten groep mensen. 

Tastbaar
Leuk voorbeeld zijn de events van MTV Mobile. Ze geven regelmatig 'Club MTV` feesten, zoals afgelopen weekend in Amsterdam. Toegespitst op de doelgroep (jongeren), inspelend op het gevoel om onderdeel te zijn van iets exclusiefs en gekoppeld aan iets dat relevant en herkenbaar is (muziek). Hiermee is een merk niet meer enkel een labeltje op een product en iets dat geladen wordt via advertenties, maar iets dat steeds tastbaarder wordt.  

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies