The Creators Project voorbeeld voor brand journalism

Vorig artikel Volgend artikel

Mobile, online film en video, websites, interactive advertising. Tijdens de jaarlijkse Webby Awards krijg je een mooi overzicht van succesvolle online en mobile concepten. De show moet nog uitgezonden worden, maar de winnaars zijn afgelopen week al bekend gemaakt. Natuurlijk zitten er ook bekende namen tussen als Instagram en Pinterest, hoe kan het ook anders? Maar ook blogs, fotografie, video en communities die minder bekend zijn zijn in de prijzen gevallen. Een mooi voorbeeld is het contentplatform van Intel: The Creators Project.  

The Creators Project voorbeeld voor brand journalism

Waar veel merken nog struikelen over de toegevoegde waarde van een niet hard gebrande tweet, is Intel een van de merken die een heel branded platform heeft opgezet zonder dat hier de commercialiteit van afspat. Relvant, inhoudelijk en visueel aantrekkelijk.

The creators project brengt content in de categorieën muziek, kunst, film, gaming, mode en design. Opvallende, interessante en nieuwe dingen. Inhoud waar je voor terug wilt komen. Er wordt niet 100.000 keer 'By intel' gecommuniceerd en er staat geen commerciële prietpraat. Juist hierdoor voegt het platform waarde toe: positieve associatie en sympathie voor het merk dankzij soft branding. Intel heeft hiervoor geen eigen team van journalisten in huis gehaald, maar is een samenwerking aangegaan met 'Vice' een relatief jong mediamerk en daarbij ook creatief bureau. Met de samenwerking hebben zij de webby award 'branded content' in de wacht gesleept. 

Niet alleen dit platform is inspirerend en interessant om te bekijken. De site staat er vol mee. De show volgen? Dat kan natuurlijk online en wel te verstaan live via HD op 21 mei. Geen laptop bij de hand? De show is ook via de iPhone app te volgen.

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.