Flashmob: charme offensief verrast voorbijganger

Vorig artikel Volgend artikel

Wil je als vrouw wel eens verrast worden? Dat iemand je op een mooie lentedag een compliment geeft, een heerlijk ruikende bos bloemen, dat je aan het lachen gemaakt wordt of een volledig in de watten gelegd wordt of dat de prins op het witte paard -eindelijk- je leven binnenkomt. *zucht* Niet verkeerd toch? Nivea pakte deze ingrediënten en stopte deze in een flashmob waarin kosten noch moeite gespaard zijn gebleven. Een ogenschijnlijk simpele sampling actie, ontpopt zich plotseling tot een grootschalige flashmob.

Flashmob: charme offensief verrast voorbijganger

Aan het eindresultaat is duidelijk te zien dat er veel energie (en dito budget) in het project is gestopt. Om écht die totale verrassing op het gezicht van 'het publiek' te krijgen. Het resultaat van deze actie: het verrassingseffect op straat, een humoristische video en een actie die aansluit bij het merk. Dit laatste wordt bij creatieve en originele concepten nog wel eens over het hoofd gezien, maar is uiteindelijk wel een van de belangrijkste aspecten van een actie. Oordeel zelf:
   

Nivea is natuurlijk niet de eerste waar 'het verrassingseffect' centraal staat. Iets ouder, maar ook nog steeds leuk:
   

En deze video van eind vorig jaar:
 

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.