Kruidvat wint communicatieblunderverkiezing

Vorig artikel Volgend artikel

De zin ‘Helpt de bestrijding van bacteriën tegen te gaan’ over Dettol in een folder van Kruidvat is door copytijgers.nl uitgeroepen tot communicatieblunder van 2012. Ruim 800 mensen brachten hun stem uit op een van de tien genomineerden. Achttien procent daarvan stemde op winnaar Kruidvat. Er werd reclame gemaakt voor No Touch, een automatische zeepdispenser. 'Helpt de bestrijding van bacteriën tegen te gaan’ is een dubbele ontkenning.
Kruidvat krijgt tien gesigneerde exemplaren van het boek 'Tampasta en nazi goreng'. Dit boek verschijnt vandaag en was de aanleiding om deze verkiezing te organiseren.

Kruidvat wint communicatieblunderverkiezing
Tweede plek voor Albert Heijns kroepoep
De tweede plek is voor Albert Heijn dat in het hele land een bonusaanbieding had voor Kroepoep. Zeventien procent van de stemmen gingen daar naartoe. De derde plaats is voor een folder waarin voorwerpen van alledag een nieuwe 'dementie' kregen. Zestien procent van de mensen brachten hun stem daarop uit.
Over copytijgers.nl
Weblog Copytijgers is het resultaat van de beroepsdeformatie van (web)copywriter Sander Ruijsbroek. Op het blog publiceert hij dagelijks minimaal een taalfout die hij of bezoekers in het openbaar hebben gezien. In de krant, in folders, in etalages, op websites enzovoorts. Doel: mensen een beetje bewust maken dat taal een van de belangrijkste communicatiemiddelen is.
Tampasta en nazi goreng
Het boek Tampasta en nazi goreng, spel- en taalfouten in professionele communicatie, geschreven door Sander Ruijsbroek, is uitgegeven door Eburon Business. In het boek staan meer dan 225 opmerkelijke voorbeelden van spel- en taalfouten uit de dagelijkse praktijk. Naast deze voorbeelden bevat het boek ook uitleg en tips, zodat de lezer deze fouten niet meer maakt.
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies