Super bowl commercial 'lekt uit'

Vorig artikel Volgend artikel

Hét moment van het jaar waar vele Amerikanen op zitten de wachten: de Super Bowl. Wie niet in het stadion te vinden is, zit thuis voor de buis of in de stamkroeg om iedere seconde van de wedstrijd te volgen. Massa = interessant voor adverteerders. Een halve minuut uitzendtijd rondom de Super Bowl kost zo'n 3,5 miljoen euro. No questions asked. De ROI van deze investering is deels meetbaar, maar ook deels koffiedik kijken. Soms draait het echter niet om de ROI. Adverteerders pakken groots uit om dat ene moment met het publiek te pakken. Werd alles voorheen zo lang mogelijk geheim gehouden, nu wordt er beroepsmatig 'gelekt'. 

Super bowl commercial 'lekt uit'

Zo ook deze redelijk briljante commercial van Honda voor de introductie van de nieuwe CR-V. Scenes uit de film 'Ferris Bueller' worden nagespeeld, mét de hoofdrolspeler uit de originele film. Andere hoofdrolspeler: het nieuwe model van Honda. Verscheen er eerder al een teaser, nu plaatst het automerk een uitgebreide versie op hun YouTube-kanaal. Allemaal vóór de Super Bowl van aanstaande zondag. De uiteindelijke versie verschijnt tijdens de wedstrijd. Slim aangepakt. Of het succesvol zou zijn moet nog blijken, de video is op dit moment slechts 307 keer bekeken. Voor Volkswagen is het vorig jaar in ieder geval wel succesvol geweest, voorbeeld voor vele merken om het dit jaar eens anders aan te pakken. 

Honda's Super Bowl commercial

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies