Gamma's professionele 'wildplakactie'

Vorig artikel Volgend artikel

Voor wie in de een stad woont een bekend beeld: ooit nette muren, bouwschuttingen en deuren beplakt met posters. In het holst van de nacht komen mensen aangerend met een rol onder de ene arm, een emmer behangplaksel in de andere arm om in het geheim de boel te beplakken. Word je wakker, heeft je uitzicht een make-over gekregen. Deze 'wildplakacties', zijn niet altijd zo wild meer. Er zijn aangewezen plekken, maar worden ook als marketingtool ingezet. 

Gamma's professionele 'wildplakactie'

Zo gaf Gamma verschillende flink beplakte plekken een nieuwe look door ze met een opvallend behangetje te lijf te gaan. Een slimme en toepasselijke actie, want als zo'n muur al opknapt van een nieuw design... Wildplakken als marketingactie is an sich niet nieuw. Een eerder voorbeeld is de actie van War Child begin 2011 waarbij Arnhemse Meisjes de bekende 'Loesje' posters gebruikten met de tekst 'Bewaar de vrede niet, deel hem uit'. De plakactie was onderdeel van de actie 3Dx3D. 

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies