Newsjacking: dagelijkse inhakers van NTI

Vorig artikel Volgend artikel

Het nieuws leent zich natuurlijk uitstekend voor inhakers. In print komt 'newsjacking' al regelmatig voor, op televisie nog niet. Dat is natuurlijk ook niet heel gek, RTV is toch nog steeds kostbaarder qua inkoop én productie. Verrast was ik dan ook toen gisteren de spot van het NTI voorbij kwam. Ingehaakt op de staking van de schoonmakers. Grootser en massaler dan vorig jaar. Toepasselijke en creatieve 'newsjacking'.

Newsjacking: dagelijkse inhakers van NTI

Slim en opvallend. Verder kijkend blijkt dit de vijfde spot te zijn waarbij de opleider inhaakt op de actualiteit. Twee aanjagers in 2011 en sinds maandag weer verse spots in het nieuwe jaar. De tot nu toe verschenen commercials zijn online terug te zien en zijn deelbaar via social media. De spots zijn dus niet direct verdwenen op het moment dat ze niet meer op TV te zien zijn.    

Primetime 
Ze beloven iedere dag een nieuwe spot. Ikea kwam hier natuurlijk al eerder mee, maar zij hielden het dicht bij zichzelf. Met bezoekers van een bepaalde vestiging, maar wel vooraf bedacht. Het NTI is afhankelijk van het nieuws. Een gedurfde zet om hiermee aan de slag te gaan. Iedere avond verschijnt er een nieuwe inhaker bij de SBS-zenders. Ik ben benieuwd waar ze vanavond weer mee komen. Het is niet te zien hoelang de dagelijkse campagne zal lopen. Hieronder de commercial van gisteren. 

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies