HP zet in op muziek

Vorig artikel Volgend artikel

Tijdens het werk een muziekje streamen via de laptop. Op zondagochtend een uitzending terugkijken vanuit je luie stoel. Videootje kijken op YouTube of Vimeo. De computer is het mediacentrum van het gemiddelde huishouden. Toch hebben de meeste computers en laptops nog steeds behoorlijk crappy geluid... Een paar extra boxen is zeker geen overbodige luxe om een beetje fatsoenlijk geluid te krijgen. Hier is dus flink wat winst te halen voor de reguliere computermerken. HP zet hier serieus op in en lijkt daarmee direct een andere doelgroep aan te willen spreken.

HP zet in op muziek

Het über degelijke HP liet vorige week tijdens de perspresentatie een andere kant van het merk zien. Geen duffige printers, maar 3D schermen onder meer om te kunnen gamen, touchcomputers voor in de huiskamer met exclusieve applicaties en een nauwe samenwerking met de nieuwe muziekstreamingdienst 'rara'.

Geluid
Die samenwerking lijkt om het eerste gezicht misschien niet direct logisch, maar niets is minder waar. Muziek is een belangrijke pijler voor HP geworden. Naast de samenwerking met de nieuwe concurrent van 'Spotify', is er ook een partnerschap met Dr. Dre's high-end audiomerk 'Beats'. Een speciale lijn laptopts te herkennen aan de rood-zwarte vormgeving, maar ook de 'TouchSmart' beschikt over een set ingebouwde Beats-speakers.

De nieuwe modellen beschikken niet alleen over een nieuw geluid, ook over een andere uitstraling. Jonger, strakker, hipper. Niet HP zoals je van HP gewend bent. Wel een slimme zet om het stoffige imago af te schudden en een jonge doelgroep aan te spreken. 

Foto: Steve Carty

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies