Park, de eerste journalistieke glossy

Vorig artikel Volgend artikel

Als magazinefreak krijg ik fijne kriebels als er weer eens een nieuw magazine gelanceerd wordt. Ik ben namelijk niet zo van de standaard damesbladen. Ik word niet echt warm van "9 tips voor de nagels tijdens de feestdagen" of "30 te dure outfits waar u nooit in past", maar als er een magazine komt met goede verhalen, iets meer diepgang en cultuur, dan sta ik al gauw met het blad in mijn hand bij de kassa! En vanaf vandaag ligt de eerste journalistieke glossy Park in de winkel. Op Facebook waren er al wat teasers te zien

Park, de eerste journalistieke glossy

Je kan best zeggen dat het dapper is van uitgever Weekbladpers om in deze lastige tijden een nieuw magazine te lanceren. Toch denk ik zeker dat er een markt is voor een blad dat zich richt op de lezers die een mix zoeken van lifestyle en inhoud. Zeker nu er weer een gat is gevallen na het vertrek van het mooie magazine Hollands Diep.

Hoofdredactie wordt gevormd door Marie Nanette Schaepman en Leon Verdonschot. Die laatste vertelde graag een ironievrij blad te maken, zonder afzeiktoontje maar gemaakt door betrokken journalisten. Het magazine biedt een mix van hoogwaardige journalistiek, cultuur en lifestyle. Interviews, reportages en profielen van bekende Nederlanders. Toonaangevende fotografen zorgen voor het beeld.

Wat opvalt is dat het eerste nummer (met als thema "de relschoppers") gevuld is met publiekslievelingen als Theo Maassen, Sophie Hilbrand, de Jeugd van Tegenwoordig en Matthijs van Nieuwkerk. Misschien vooral voor de lancering van het eerste nummer. Ik ben wel benieuwd welke verrassende insteek er voor de artikelen gekozen is. Je moet immers wat bijzonders brengen want deze BN'ers zijn al zo vaak in beeld. Bij nummer 2 zal blijken of er ook ruimte zal zijn voor nieuwe namen.

Ben benieuwd, ik ren vast naar de winkel.

Birgitta van Langeveld

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies