Esquire eerste magazine met elektronische cover

Vorig artikel Volgend artikel

Het maandblad Esquire is deze maand te koop met een elektronische display als kaft. Dit ter gelegenheid van het vijfenzeventigjarige bestaan van het mannenblad. Het magazine wordt gesponsord door Ford Moters. Helaas is deze uitgave niet meer te bemachtigen. De honderdduizend gedrukte exemplaren waren namelijk binnen een no time uitverkocht.

Meer dan een publiciteitsstunt of experiment is de uitgave met elektronische omslag nog niet, maar de hoofdredacteur van Esquire, David Granger, hoopt dat het niet bij deze ene keer blijft. Volgens hem ligt de toekomst van tijdschriften juist in dit soort technologie: hij hoopt dat het september nummer over een paar jaar zal doen denken aan de vroege mobieltjes. Granger hoopt namelijk dat de techniek zich net zo snel zal ontwikkelen. Esquire heeft in ieder geval tot en met 2009 een exclusieve overeenkomst met de leverancier van de displays, E Ink

Hoofdredacteur Granger, kwam in het jaar 2000 al op het idee om een display in de cover te plaatsen. Pas in 2006 begon het meer vorm te krijgen. Eén van de obstakels die overwonnen moest worden, was de batterij die nodig was om een dergelijke display van energie te voorzien. Een Chinese technicus ontwikkelde een accu die klein genoeg was om op de cover te plaatsen. De tekst 'the 21st century begins now' zal gedurende de levensduur van de accu, zo'n negentig dagen, op de kaft van het tijdschrift prijken.

Voorstellen: Mijn naam is Marije Roozendaal, ik ben 22 jaar en woon in Amsterdam.  Ik studeer Media Marketing en Publishing op de HVA en  ik zit nu in mijn derde jaar.  Het leek mij leuk om te bloggen omdat mijn interesses aansluiten bij de onderwerpen die op Dutchcowgirls worden besproken.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies