Lancering Pink Ribbon Magazine

Vorig artikel Volgend artikel

Deze week is de officiële start van de borstkankermaand. Vandaag is Pink Ribbon Magazine gelanceerd en ligt vanaf morgen in de winkel. De presentatie vond plaats in de Westerliefde in Amsterdam waar directeur van Stichting Pink Ribbon Stan de Klerk en ambassadrice Quinty Trustfull de cover onthulde en het eerste exemplaar mochten ontvangen uit handen van hoofdredacteur Esther Mutsaers.

Lancering Pink Ribbon Magazine

Vanaf 27 september ligt het nieuwe Pink Ribbon Magazine in de winkel. Met als thema van dit jaar “Pink Ribbon Moves”.  Figuurlijk, omdat borstkanker mensen raakt. Mensen die de ziekte krijgen en de direct betrokkenen. En letterlijk, want bewegen is een van de factoren die de kans op het krijgen van borstkanker verkleinen.  Een ander thema is `acht’. Omdat een op de acht vrouwen borstkanker krijgt, acht het symbool is voor een nieuw leven en omdat dit de achte Pink Ribbon editie is.

Greep uit het magazine
Een kleine greep uit de artikelen in het nieuwe Pink Ribbon Magazine: vrouwen aan het woord over borstkanker en seks. Nog geen 30 en nu al borstkanker. Aangrijpende verhalen van kinderen die vertellen over hoe het was om een zieke moeder te hebben. Een indrukwekkende rapportage van een dagje meekijken met een borstkankerpatiënt die chemo ondergaat in het Antoni van Leeuwenhoek. En ook het cijfer 8 heeft een speciale plek. Het is de 8ste editie en 8 is ook het symbool voor leven. Er zijn 8 pagina’s verspreid door het blad waar de 8 centraal staat en 8 mooie ansichtkaarten om te versturen.

Pink Ribbon t-shirts
Naast het magazine zijn er dit jaar acht unieke t-shirts, speciaal ontworpen door Pink Ribbon Magazine en C&A voor de stichting Pink Ribbon. De t-shirts zijn te koop bij alle filialen van C&A in Nederland en in de C&A shop op Wehkamp.nl. Ze kosten € 12,- waarvan € 5,- euro naar de Stichting Pink Ribbon gaat.

Pink%20Ribbon%20t-shirts%20C%26A

Reclame campagne
De verkoop van Pink Ribbon Magazine wordt ondersteund door een campagne die is ontwikkeld door reclamebureau DDB. Deze is online, in print, abri posters en op televisie te zien. De tv-commercial is gemaakt met een bijzondere, zogenaamde ‘stop motion techniek’. Het speelt zich af in een papieren wereld. Deze wereld werd volledig gescheurd, gevouwen en opgebouwd met pagina’s uit Pink Ribbon Magazines. De boodschap in de campagne: 1 op de 8 vrouwen krijgt in haar leven borstkanker. Samen kunnen we hier iets aan doen! Steun de strijd tegen borstkanker. Koop Pink Ribbon Magazine 2011.

Opbrengst
Vorig jaar heeft Sanoma Media met het magazine € 973.825 opgehaald. Gezamenlijk hebben de eerste zeven nummers inmiddels € 5.654.130 opgebracht. De opbrengst van Pink Ribbon, losse verkoop en advertenties, gaat in zijn geheel naar Stichting Pink Ribbon.

Bronvermelding beeldmateriaal: Sander Baks
Op de foto vlnr: Quinty Trustfull, Stan de Klerk, Esther Mutsaers

& eigen foto (Marije Roozendaal)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies