Vega: lifestyle glossy voor vegetariërs

Vorig artikel Volgend artikel

Sommige mensen kunnen niet zonder "zo'n lekker stukje vlees" op hun bord, anderen hebben vlees volledig afgezworen. Vegetariërs. Naast de 'diehards' heb je ook parttime vegetariërs, vleesminderaars mensen die spelen met het idee: flexitariërs. Vegetarisme gaat verder dan het niet eten van vlees en vis. Soms zie je in de winkel make-up liggen waarop staat 'vegetarisch'. Huh? Ja, ook cosmetica kan vegetarisch zijn. Net als kleding en andere producten. Het is een levenswijze en daar past volgens Sanoma een magazine bij: Vega. 

Vega: lifestyle glossy voor vegetariërs

Stylisch vegetarisch

4,5 procent van de Nederlandse bevolking eet volledig vegetarisch, een groot deel schurkt hier tegenaan of flirt wel eens met het idee. Een grote doelgroep wat het natuurlijk ook interessant maakt hier een magazine voor in de markt te zetten. Geen suffig blad met belerende teksten, maar een lifestyle glossy met artikelen en reportages die gaan over het maken van bewuste keuzes. Natuurlijk in voeding, maar onder andere ook in kleding en cosmetica.  

Oktober

Bewust leven is een trend die al langere tijd zichtbaar is. Vega speelt hier slim op in. Het is nog even afwachten of het magazine een succes gaat worden. Vanaf oktober ligt de eerste editie in de schappen. Voor een verkoopprijs van € 7,95 is het in ieder geval geen goedkope glossy, maar wel een met een duidelijke eigen identiteit. 

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies