Stunt: you've got pinked!

Vorig artikel Volgend artikel

Vanmorgen kwam op Twitter een link voorbij naar een opvallende PR actie. Geen hele recente, maar wel een interessante case. Verzekeringen, nou niet echt een high-interest product voor consumenten. Een 'moetje' onder andere om auto te kunnen rijden. Dat is niet alleen in Nederland zo, ook in Slowakije. Union Insurance bedacht een reeks aan 'overval' acties om voor de nieuwe autoverzekering het aandacht van het grote publiek te trekken.

Stunt: you've got pinked!

Pinked

The Pink Squad 'brak' in op de televisie om absolute wegpiraten te waarschuwen. Natuurlijk gewoon via ingekochte zendtijd, maar in eerste instantie totaal zonder referentiekader. Vlak daarna begonnen de acties. De roze bende reed met hun bus door de straten van Slowakije op zoek naar door-rood-licht-rijders, foutparkeerders en andere overtreders. Eenmaal gespot, was er geen ontkomen meer aan, de auto werd 'gepinked'. Het enige dat ze achterlieten: een volledig roze auto en een URL. 

Top of mind

De actie zelf zorgde voor flink wat aandacht in de media en werden opgevolgd door een campagne op tv en in print. Hierin werd duidelijk wat het achterliggende idee was en wie er achter The Pink Squad zat. Vanuit het idee de weg weer een stuk veiliger te maken. In 3 maanden lukte het de verzekeraar om met deze award winnende campagne top of mind te worden bij de Slowaakse consumenten. Dankzij het succes organiseerde de verzekeraar het 'responsible drivers weekend'. Enige jammere is dat de Fanpage van de Ružoví kukláči -met 120.695 fans- geen updates meer zijn sinds de actie.

De facts

pink%20squad%20pr%20actie1

De aankondiging

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies