DeLUXE: nieuw glossy magazine van NRC

Vorig artikel Volgend artikel

Wat hebben politiek, economie, wetenschap en mode met elkaar gemeen? Weinig zou je denken. Hier denken de makers van het nieuwe magazine van NRC Media heel anders over. Dit najaar krijgen de abonnees van het NRC Handelsblad een high-end glossy bij hun zaterdagkrant. NRC met een glossy? Ja. DeLUXE is een aanvulling op de reguliere onderwerpen van de krant. Geen 'plat' overzicht van producten, maar inhoudelijke achtergrondverhalen over luxe en lifestyle.  

DeLUXE: nieuw glossy magazine van NRC

NRC Handelsblad staat bekend als een kwalitatieve krant, met inhoudelijk zwaardere onderwerpen en ruimte voor achtergrond. De keuze voor een lyfestyle magazine lijkt niet heel erg voor de hand te liggen. Toch sluit het goed aan op de profiel van de NRC-lezer. Uit onderzoek blijkt namelijk dat deze juist grote interesse hebben in luxe, kwaliteit en exclusiviteit. NRC Media speelt hier op in en geeft een nieuwe dimensie aan de krant. Overigens niet geheel nieuw. De lezer van de krant is al enige tijd bekend met het zaterdagkatern Lux met nieuws, achtergronden en interviews over onder andere mode en lifestyle

Grote namen

De ambitie is om met DeLUXE een magazine neer te zetten dat concurreert met de bekende publieksbladen. Hiervoor is, naast de redactie van Lux, een team van bladenmakers aangetrokken. Daarnaast werkt het magazine samen met grote namen die passen bij het specifieke thema van een editie. Gastredacteur van de eerste editie is modeontwerper Dries van Noten. Voor de tweede editie is dit de architect van Nederlandse bodem Rem Koolhaas. De gastredacteur krijgt een belangrijke rol. Hij bedenkt de onderwerpen en zijn persoonlijke verhaal vormt de rode draad door de editie. 

Het is nog even wachten op de eerste editie van DeLUXE. Deze verschijnt 17 september voor het eerst en zal dit najaar drie keer verschijnen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies