Mad Men: personalized Facebookcampagne

Vorig artikel Volgend artikel

De aantrekkingskracht van succes, intriges en affaires in het trendy en broeiende New York van de jaren zestig. Het decor van de serie Mad Men waar Don Draper de scepter zwaait in de Amerikaanse bureauwereld. De immens populaire serie, niet voor niets Golden Globe winnaar, steekt ook het nieuwe seizoen weer sterk in. Ter promotie van het nieuwe seizoen komt A-Film in Nederland met een Facebookcampagne: Welcome to a mad new world.

Mad Men: personalized Facebookcampagne

Ter promotie van het vierde seizoen van Mad Men op DVD kunnen Nederlandse Facebookgebruikers hun eigen Mad Man poster laten maken. Er is een speciale campagnesite gemaakt om de Nederlandse kijker actief te betrekken bij de serie. In een aantal simpele stappen: voorkeur drank, stijl en auto, uploaden eigen foto (vanaf Facebook of de computer) en keuze uit een jaren zestig Mad Mantemplate, maak je een eigen personalized campagne. De fanpage heeft op dit moment al 892 likes. 

Billboards in hartje Amserdam

Deelnemers kunnen het gemaakte template delen via hun Facebookwall. Uit alle gedeelde posters wordt wekelijks een winnaar gekozen die de DVD box Mad Men seizoen 1 tot en met 3 krijgt, maar er wordt ook een overall winnaar gekozen. De winnende poster verschijnt niet alleen als advertentie in het BLVD Magazine, maar ook in het Nederlandse straatbeeld op verschillende billboards in onze hoofdstad. Het derde seizoen is overigens sinds deze week te zien op de Nederlandse TV, iedere woensdagavond bij Vara.

Dress-up game: Mad Men Yourself

Wie de smaak te pakken heeft, kan 'Mad Men dress-up' spelen op de site van AMC. De makers hebben een game ontwikkeld waar je kunt kiezen uit personage, kleding, kleur en style om je eigen Mad Men-personage neer te zetten. Volledig in stijl van het nieuwe seizoen van de populaire serie, in Amerika zijn ze alweer begonnen aan het vierde seizoen. Ook het resultaat van deze game kun je delen via Facebook en Twitter.  

madmen%20yourself%20op%20facebook%20

Trailer seizoen 3

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies