Reclamefolder nieuwe stijl

Vorig artikel Volgend artikel

Reclamefolders. De een is er gek op. Die kan niet wachten op dat ene moment van de week dat de folders weer op de deurmat zijn gevallen, om ze vervolgens met een bakje thee grondig uit te pluizen. De ander heeft er een hekel aan. Beplakt zijn brievenbus met 'Nee, Nee-stickers' om ze te weren. Fan of vijand, iedereen is gek op korting. Ook degene die zijn brievenbus schoon wil houden. 

Reclamefolder nieuwe stijl

Om er dan achter te komen welke aanbiedingen waar gelden -waarom meer betalen voor iets als het niet nodig is- kunnen alle websites van de verschillende winkels afspeurd worden. Handiger is om naar een verzamelsite te gaan. Voorbeeld van zo'n site is Reclamefolder.nl. De site bestaat al langer dan vandaag, maar heeft wel een (hoognodige) make-over gekregen.

Invloed Groupon

De site voor reclamefolders is overzichtelijker geworden en biedt meer mogelijkheden om te zoeken. Zo kan je nu kijken welke folders er in jouw woonomgeving actueel zijn en dit verder specificeren op categorie. Naast de folderaanbiedingen, zijn ook dagaanbiedingen te bekijken. Op de nieuwe site zie je duidelijk de invloed van Groupon en location based-toepassingen. Niet enkel schieten in de breedte, maar gericht informatie laten zien voor een specifieke doelgroep. 

Wie vernieuwt, kan het natuurlijk niet nalaten om iets met social media te doen en mobiele applicaties. Zo ook Reclamefolder.nl. Ze hebben gekozen voor een combinatie van Twitter, Facebook en een weblog. Met name de laatste voegt echt iets toe. De blog is gericht op mensen die geïnteresseerd zijn retail. De andere kanalen zijn (nu nog) erg stil. Via Twitter laten ze enkel weten wanneer de nieuwe folders weer beschikbaar zijn en op Facebook is de wall nog leeg.

iPhone/iPad toepassing wassen neus

Op de site wordt gebannerd voor de iPhone en iPad-toepassing. Er is echter niets te vinden in de App Store. Dat klopt. Het betreft namelijk niets meer dan een mobiele site. Toegankelijk dus voor alle mobiele apparaten. Het enige dat de mobiele site doet is direct doorlinken naar de aanbiedingen van een specifieke winkel. Niet, zoals Karwei het heel mooi heeft opgelost, in plaats van een Flash-folder, een HTML-versie zodat ook iPhone en iPad-gebruikers deze kunnen lezen.  

Ondanks dat de site een stuk gebruiksvriendelijker is geworden, is de inzet van social media en de mobiele toepassing dus een kleine desillusie.  

   

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies