Je eigen voetbalplaatjes maken is succesvol, maar niet nieuw

Vorig artikel Volgend artikel

Het kan niemand ontgaan zijn dat heel Nederland sinds twee weken weer in de ban is van Albert Heijn's voetbalplaatjes. Nieuw dit jaar is de mogelijkheid om online je eigen voetbalplaatje te maken voor in het grote verzamelalbum. Nou ja.. Nieuw? In 2006 kon je bij Plus Supermarkt al je eigen gepersonaliseerde voetbalplaatjes maken. 

Je eigen voetbalplaatjes maken is succesvol, maar niet nieuw

Zo lezen we in een blogpost bij onze collega's van Dutchcowboys uit 2006. Opmerkelijk, omdat het 'gepersonaliseerde aspect' en daarmee vernieuwende karakter van de campagne momenteel een hoop lof oogst binnen het vak. 

Dat neemt niet weg dat het zelf maken van voetbalplaatjes anno 2011 een doorslaand succes is, in de eerste twee weken van de campagne zijn er al ruim 162.000 fans die in totaal meer dan 800.000 eigen plaatjes hebben gemaakt. 

Nieuw is ook de mogelijkheid om via Hyves een gepersonaliseerd voetbalplaatjesfilmpje te maken met eredivisie-spelers Otman Bakkal van PSV en Tyrone Loran van De Graafschap in de hoofdrol. Volgens Jeroen Pietryga, directeur Marketing bij Albert Heijn, werden deze filmpjes inmiddels al zo'n 2,5 miljoen keer doorgestuurd. 

Leuk detail is ook dat 56% van alle eigen voetbalplaatjes tot nu toe gemaakt zijn door meisjes. De metrovrouw wint dus terrein. 

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies