Vrouwen horen in de keuken

Vorig artikel Volgend artikel

Na een lekker avondje tapas smikkelen loop ik langs een Boomerang kaarten rek en valt mijn oog op een foldertje met 'caution: women at work'. Wat blijkt, na de Karwei start ook Hornbach met 'vrouwenmarketing' of in ieder geval een actie gericht op vrouwelijke klussers. Hornbach heeft namelijk een grootschalig onderzoek gedaan waaruit bleek dat meer dan 80% van de vrouwen het belangrijker vindt zelf kleine reparaties te kunnen uitvoeren dan goed te kunnen koken (75 procent) of een perfect huishouden te voeren (46 procent). 

Vrouwen horen in de keuken

Onderzoek
Eén op de vier Nederlandse vrouwen gaf Hornbach bovendien een belangrijke boodschap mee: bouwmarkten mogen best wat vrouwvriendelijker. Hoe de vrouwvriendelijkheid omhoog gaat weet Hornbach ook: advies van vakmensen en interieurstylisten.

Bouwmarkt Karwei
Ik ben benieuwd, moet eerlijk bekennen dat ik helemaal fan ben van het ZieZo magazine van de Karwei. Als je al een jaar je huis aan het verbouwen bent heb je voldoende tijd om daar leuke ideeen in op te doen. En tjah die bouwmarkt bezoek ik het afgelopen jaar ook regelmatig dus het is ook nog eens leuk om te lezen terwijl ik weer op het zoveelste afhaalpakketje sta te wachten.

Marketingcampagne Hornbach
De campagne is echt 'over de top' ingestoken, erg getarged op alle stereotypen rondom mannen en vrouwen en cliche uitspraken die iedereen kent. Wellicht een beetje te. Zou het liefst een paar voorbeelden aanhalen want ze zijn op zich best grappig verzonnen maar voordat de swung van het verhaal is, neem zelf even een kijkje in deze folder.

Bij onderstaande tekst kan ik het niet laten even te glimlachen, best mooi bedacht!

Hornbach

Doe-het-zelfsters: vergeet jullie mannen niet!
Hornbach heeft ook nog enkele grappige video's geplaats omdat wij chicks wel kunnen klussen maar onze wederhelften nog niet altijd het huishouden optimaal neerzetten. Tjah dit zijn wel echt over de top cliche voorbeelden. Ach jah nogmaals moet er wel om lachen. Er heeft iig een marketingteam flink zitten brainstormen op de cliche's tussen mannen en vrouwen. Hoop dat zij ook net zoveel lol hebben gehad.

Women At Work Schild

Om te bewijzen dat een doe-het-zelfster niet terugdeinst voor een pittige klus heeft Hornbach het ook nog eens mogelijk gemaakt dat je het Women-at-Work schild overal bij je kunt dragen! Op de pc je mac of op je mobiel. Dat is nog eens fijn!

Als er zich nou chicks geroepen voelen om te bewijzen dat ze inderdaad kunnen klussen dan be my quest: bij ons moeten nog de nodige muurtjes gemetseld worden ;-) !

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies