The Brand Lady Gaga

Vorig artikel Volgend artikel

“Lady Gaga understands viral marketing better than anyone on the pop scene today," schreef onlangs Forbes.com. En vandaag doet La Gaga er nog een schepje bovenop en spreekt ze  zick ook uit over politieke kwesties.

The Brand Lady Gaga

Lady Gaga, koningin van de glamrock en ongetwijfeld één van de top personal brands in entertainment, heeft zich gisteren uitgesproken over het zogenaamde "Don't Ask, Don't Tell"-beleid van het Amerikaanse leger. Dit is een 'ongeschreven' regel dat homoseksuele mannen en vrouwen in het leger niet uit mogen komen over hun geaardheid en ook vaak ontslagen worden. De onlangs uit de kast gekropen zanger Ricky Martin sluit zich aan bij de strijd van Lady Gaga om de Amerikaanse senatoren te overtuigen om de 'Don't Ask, Don't Tell'-richtlijn (DADT) te herroepen

Twitteraddict Gaga vraagt in haar tweets senator John McCain om haar YouTube playlist
te bekijken waar geuploade videos te zien zijn “ some of them by gay servicemen and women, calling for a repeal of DADT.” Ze neemt haar virtuele lobbywerk mee naar het reallife: gisteren gaf Gaga een anti-DADT speech op een event in Portland, Maine. 

"Ik ben hier omdat deze geweldige helden, verhalen kunnen vertellen, die ik nooit zou kunnen vertellen. Zij inspireren mij. Ik ben hier omdat ik geloof in hen." Vanmiddag zal er in de U.S. gestemd worden over het beleid.

Lady Gaga werd de grote winnares bij de 27ste editie van MTV's Video Music Awards in
september 2010. De zangeres viel in het Nokiatheater in Los Angeles achtmaal in de prijzen, onder meer voor beste vrouwelijke video, beste popvideo en beste choreografie. Ze was genomineerd voor een recordaantal van dertien awards. Om ook maar even aan te geven hoe groot het “Gagamania” aan het worden is: In alle tien de Madame Tussauds komen wassenbeelden van Lady Gaga. Dit is de eerste keer dat zoiets gebeurt in de geschiedenis van het wassenbeeldenmuseum.

Naast deze enorme creatieve prestaties lijkt de blonde Ambition verder te gaan en geeft zij
het fenomeen “Personal branding” een nieuwe dimensie. Love her or hate her, een ding moet je haar nageven, ze weet haar Gaga brand goed te communiceren met haar publiek. Elk medium wordt ingezet om lading te geven aan het Gaga-merk.

Er zijn dan ook al heel wat experts die zich hebben bezig gehouden met de crossmediale inzet van Gaga en het merk Gaga. Meer weten over Personal branding? Kijk ook eens op personalbrand.nl . Forbes.com schreef hierover: “Lady Gaga isn't the music industry's new Madonna. She's its new business model. She's a perv, but Lady Gaga understands viral marketing better than anyone on the pop scene today."

Bronnen: branchannel.com, wikipedia, Forbes.com, MTV

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies