Charity glossy scoort ondanks recessie

Vorig artikel Volgend artikel

Met de zesde editie van Pink Ribbon Magazine – de charity glossy van Sanoma Uitgevers in de strijd tegen borstkanker – haalde Sanoma dit jaar maar liefst 984.841,62 euro op. Dit is de hoogste opbrengst ooit. Vanmiddag overhandigde Quinty Trustfull, ambassadrice van de stichting, samen met Dick Molman, CEO Sanoma Uitgevers, de cheque aan Stichting Pink Ribbon.

Charity glossy scoort ondanks recessie

Van Pink Ribbon Magazine 2009, met als thema ‘Circle of Life’ werden 109.876 exemplaren verkocht. Samen met de advertenties en een speciale Pink Ribbon Magazine puzzelactie leverde dit in totaal de hoogste score op in de geschiedenis van Pink Ribbon. Daarmee komt de gehele donatie van Sanoma Uitgevers over zes jaar aan Stichting Pink Ribbon op bijna 4,7 miljoen euro. Met deze opbrengst heeft de stichting veel kunnen bewerkstelligen op gebied van voorlichting, bewustwording en de kwaliteit van zorg.Prijswinnende reclamecampagne

De campagne werd dit jaar door reclamebureau Grey gemaakt. Het concept: borsten zijn twee vriendinnen die alles delen en het is de bedoeling dat zij samen oud worden. Dat is niet voor iedereen vanzelfsprekend, steun daarom de strijd tegen borstkanker. Grey kreeg de gerenommeerde Britse fotograaf Rankin zover om de campagne te fotograferen en voor de televisiecampagne werd regisseur Chris Palmer ingezet. De campagne werd bekroond met een internationale gouden Epica, Dagbladgoud én was genomineerd voor een Ster Gouden Loekie, SAN en ADCN prijzen.

Meer informatie over Pink Ribbon

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies