Cosmopolitan komt met 'waaiercover'

Vorig artikel Volgend artikel

De november issue van tijdschrift Cosmopolitan heeft een opmerkelijke cover. Een zogenaamde 'waaiercover' met een advertentie in vier lagen. Bij elke laag wordt er meer zichtbaar. De waaiercover is overgewaaid uit Duitsland.

Cosmopolitan komt met 'waaiercover'

Erik Hannema, productmanager Plusproposities Sanoma Uitgevers en zelfverklaard drukwerkfreak, speurt naar eigen zeggen de hele wereld af op zoek naar opmerkelijke proposities in print. In München stuitte hij enige tijd geleden op de waaiercover in de Duitstalige Cosmo.

Adverteerder Talboom (Thierry Mugler) had de guts om mee te gaan in de Nederlandse primeur. Bij Thierry Mugler in Parijs zijn ook meteen drie storyboards ontwikkeld, om middels de laagjes het verhaal te vertellen.

Mooie voorbeelden ziet Hannema ook bij Hearst International, waar zowel Cosmo als Esquire onderdeel van zijn. “Die weten je elke keer weer te verrassen. Neem het jubileumnummer van de Amerikaanse Esquire: een opmerkelijke E-inkt cover met bewegend beeld in de display. Maar deze waaiercover is ook echt heel bijzonder.”

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies